office@mojnamestaj.rs Nije u funkciji 11h - 19h
Poštovani korisnici, porodžbine nece biti obradjivane zbog zatvaranja portala
# # # #
logo


Eklektična elegancija kupatila


Eklektična elegancija kupatila


Kupatilo je danas vrlo važna prostorija u domu i nije sakriveno kao nekada. Tendencije u dizajnu su takve da ono postaje prostor koji želite da istaknete, mesto koje je otvoreno i koje koketira sa enterijerom ostalih prostorija, posebno sa enterijerom spavaće sobe, koja neretko nije nikakvim pregradama odvojena od njega (tzv. open plan).



Eklektična elegancija je glavna karakteristika kolekcije Bisazza Bagno, koju potpisuje Hayon Studio. Ona se oslanja na umetničke i dizajnerske trendove tridesetih godina 20. veka, sa evidentnim uticajem skandinavskog dizajna. Za period tridesetih karakteristično je da su tada počele da se osećaju posledice velike krize u Evropi, pa su mnogi dizajneri zaključili da nije vreme za eksperimentisanje. Dizajn i moda postali su u većoj meri stvar kompromisa. Kad je reč o (ženskoj) modi, dizajneri su, s jedne strane, težili da očuvaju pobede feminizma iskazane kroz smelije odevanje, a s druge su iznova otkrili suptilnu i umirujuću, prefinjenu eleganciju. Odeća tridesetih bila je zagasitih boja i skromna, kao odraz teške socijalne i ekonomske situacijeu toj deceniji, i udaljila se od smelog stila dvadesetih, ali se približila romantičnim vizijama i ženstvenoj silueti. I u dizajnu nameštaja i predmeta za kuću težilo se neoklasičnim oblicima, sofisticiranim linijama i vitkosti elemenata. Svedenih materijala i oblika, bez suvišnih ukrasa i dekoracije, moglo bi se reći da se dizajn bazirao na primarnim, opšte poznatim motivima i da nije bio podložan eksperimentisanju. U tom periodu nastali su čuveni izrazi manjeje više i lepo je ono što jefunkcionalno. Geometrizacija pod uticajem Bauhaus škole obeležila je to doba. Svedena estetika, kao obračun sa secesijom, i tesna povezanost dizajna sa industrijskom proizvodnjom osnovne su odlike dizajna tridesetih, koji se upravo pod tim uticajima izrodio u neobičan i prepoznatljiv stil, koji je i danas inspiracija dizajnerima i koji prožima i kolekciju Bisazza Bagno.



Skandinavski pokret u dizajnu dostigao je procvat pedesetih godina prošlog veka. Potiče iz tri skandinavske zemlje (Danske, Norveške i Švedske) i iz Finske. Njegove osnovne karakteristike su jednostavnost, minimalizam, funkcionalnost i jeftina, masovna proizvodnja. Ideja da lepi i funkcionalni svakodnevni predmeti ne treba da budu pristupačni samo bogatima, već svima, suštinska je tema u razvoju modernizma i funkcionalizma, koja je u potpunosti realizovana upravo u posleratnom skandinavskom dizajnerskom pokretu. Ideološka pozadina ove pojave je specifičan skandinavski oblik socijalne demokratije pedesetih, kao i povećana dostupnost low costmaterijala i metoda za masovnu proizvodnju.



 Skandinavski dizajn često koristi forme materijalizovane u presovanom, lameliranomdrvetu,plastici,eloksiranom aluminijumu ili emajliranom i presovanom čeliku, koji se pojavljuju i u ovoj kolekciji.

Koncept skandinavskog dizajna iz tog perioda predmet je mnogih naučnih rasprava, izložbi i marketinških projekata tokom poslednjih pola veka i svakako je jedan od demokratskih ideala. On je aktuelna tema i u savremenom radu skandinavskih i dizajnera uopšte, a paralela sa kolekcijom o kojoj ovde govorimo nije zanemarljiva.



U kolekciji Bisazza Bagno dominira bela boja, koja vrlo decentno ističe samu kompoziciju, igru svetlosti i senke, i u sadejstvu sa prirodnim osvetljenjem doprinosi utisku beskrajne svežine i čistoće. Uloga prirodnog osvetljenja u arhitektonskom prostoru takođe je aktuelizovana tema iz tridesetih (bazirana na primerima Ateljea umetnika u Desau-u i Gropijusovog enterijerskog projekta javnog osvetljenja za zoološki vrt).

Poneki komad nameštaja je crne boje, što nije slučajno izabrani kolorit, i obično je oblih i mekih linija, sa reminiscencijom na komade nameštaja koji nekada uopšte nisu bili uobičajeni u kupatilima, već su se pojavljivali u salonima, spavaćim sobama... Ti komadi nameštaja svojom formom deluju retro, a boja i/ili materijalizacija su predmet eksperimenta i nedvosmisleno ostavljaju utisak savremenih tendencija.



Prisutni su i karakteristični prateći detalji za kupatilo, kao što su stalak za sapun i sunđeri, od svetlogdrveta u svojoj prirodnoj nijansi, vrlo svedenog i efektnog dizajna. Vaze sa cvećem i činijice sa voćem doprinose osećaju topline u ambijentu kupatila. U tim detaljima javlja se i staklo inovativnih formi, koje je kao preovlađujući materijal prisutno i u izradi određenih modela komoda i polica. Kombinacija formi tridesetih sa savremenom materijalizacijom prožima svaki komad ove kolekcije. Spoj starog i novog pristupa u dizajnu značajan je kvalitet ove kolekcije.



Slavine, šipke za peškire i okviri ogledala su od metala u nijansama zlatne, bronzane i srebrne, vizuelno vrlo efektnog, a oblikovno svedenog dizajna. Posebno je zanimljiv različit dizajn ogledala - od onih manjih, za šminkanje, koja asociraju na retrovizore oldtajmera, do većih koja su laserski sečena u atraktivnim orijentalnim oblicima i sa oborenim ivicama, koje su nezaobilazan detalj u dizajnu poslednjih godina.



Kupatilo danas postaje prostor sa jakim identitetom i umetničkom crtom, prostor koji je pažljivo stilizovan, pa čak postaje i malo umetničko delo. Od njega se očekuje da bude komforno, ali i inovativno, neobično, da šarmira i ostane u sećanju.





17-12-2013

Ostavite komentar